czwartek, 1 stycznia 2015

pójdę własną drogą i nikt mnie nie powstrzyma

Witajcie kochani,

Posyłam tego maila w ten noworocznych poranek do wszystkich moich najbliższych, żeby zrozumieli, na czym polega mój zdrowy egoizm, zgodny z przykazaniem:

Będziesz kochał Pana Boga swego ze wszystkiego serca swego, z całej duszy swojej, ze wszystkich sił swoich, a bliźniego swego jak siebie samego.

Kto ma uszy ku słuchaniu, niechaj słucha . Kto ma rozum do rozumienia niech zrozumie.

Zamieściłem ten tekst w lekcji zdrowia 33, a także na moim blogu (fzurakowski.moje@blogger.com)', na który zapraszam.

 

Coś dla ducha   - Poranne rozważania Filipa

Deklaracja niezależności

Kto ci zabrania żyć tak, jak chcesz? Kto ci zabrania być sobą? Ty sam. Kto każe ci być uległym wobec tych, którzy chcą, abyś żył według ich scenariusza? Kto każe ci dawać się wykorzystywać i podpuszczać? Kto każe ci zaniedbywać siebie i swoje potrzeby, bo ktoś zbyt wiele od ciebie oczekuje? Kto każe ci tak żyć? Ty sam. Twój lęk przed odtrąceniem. Twoje rozpaczliwe poszukiwanie akceptacji, staranie się, żeby wszyscy dookoła kochali cię, chwalili i byli z ciebie zadowoleni.  Twoje dręczące, acz głęboko ukryte wątpliwości, czy zasługujesz…. Twój lęk  - żeby nie zawieść ich oczekiwań. Żeby ktoś nie powiedział, że jesteś egoistą.

 

 

 

                   

NOWA KSIĄŻKA! Bestseller Sensusa

www.filip-zurakowski.com | www.filip-zurakowski.blogspot.com

 

1 komentarz:

  1. Filipie,dziękuję za ten tekst - jakże trafny w czasach pogoni za tożsamością...dla mnie osobiście to ważne przypomnienie o tym, jak wielkim Darem jest wolność

    OdpowiedzUsuń